Авторские упражнения для развития навыков говорения в формате ОГЭ и ЕГЭ по английскому языку |
Содержание - Иностранные языки |
31.08.2020 10:08 |
Дзикун Татьяна Анатольевна, учитель английского языка МБОУ СШ № 41 города Ульяновска.
Авторские упражнения для развития навыков говорения в формате ОГЭ и ЕГЭ по английскому языку (На материале учебника “Forward”, 6 класс М.В. Вербицкой, М. Гаярделли, П. Редли, Л.О. Савчук) Вступление. Говорение вызывает большие трудности у школьников разного возраста. Этот вид речевой деятельности очень важен, так как в процессе обучения иностранной речи школьники больше аудируют, читают и пишут, чем говорят. Контрольно измерительные материалы устной части ОГЭ и ЕГЭ по английскому языку проверяют умения и навыки спонтанной речи. Учащимся необходимо продемонстрировать умение интонационно оформлять свою речь, выяснять необходимую информацию, ответить на поставленные вопросы, выстроить монолог по предложенному плану и дополнить его элементами рассуждения. Предлагаемые материалы помогают подготовить школьников к реальной коммуникации и к активному участию в монологической и диалогической речи. Также эти упражнения помогают развивать компенсаторные навыки, связанные с восполнением возможных пробелов в коммуникации. Famouspeople. 1. Условный диалог-расспрос.You are going to take part in a conversation. You have to answer six questions. Give full answers to the questions.
Teacher: Who is this man? Student: ______________ Teacher: What is he famous for? Student: ______________ Teacher: When was he born? Student: He was born on the … . (09.03.1934) Teacher: When did he make his first flight to the space? Student: It happened on the … (12.04.1961) Teacher: How long did the flight last? Student: As I know, it lasted … (108 min) Teacher: When did he die? Student: He died in a crash on the …(27.03.1968)
2. Условныйдиалог-расспрос.You'd like to get more information about a famous person. In some minutes you are to ask five direct questions to find out the following: 1) What he/she is 2) Date of birth 3) Nationality/origin 4) If he/she has hobby 5) His/her famous works 3. Описаниефото. Describing of the pictures. Imagine that these are photos from your photo album. Choose one photo to present to your friend I have chosen photo number 1. 1. I took this photo/picture last … when I was in Moscow. 2. In the photo/ picture you can see a famous … (artist, actor, singer) 3. This is … 4. He is/she is … (Present Cont.) 5. The action takes place in the … music/theatre/art studio. 6. In my opinion, the atmosphere of the photo is … (amazing, merry, homely, friendly) 7. I keep this photo in my album because it carries pleasant memories. 8. That is all I want to tell you about this photo/picture.
4. Сравнениефото. Study the two photographs. Compare and contrast the photographs: I would like to compare 2 pictures. 1. In the first picture we can see … 2. He is… (Present Cont.) 3. The action takes place … 4. In the second picture there is … 5. I think, he is … (Present Cont.) 6. In my opinion it is happening … 7. Both these photos have … in common. But genre of their music is quite different. 8. That is all I want to say about it.
5. Тематическоемонологическоевысказывание.You are going to give a talk about being famous. Remember to say: - advantages and disadvantages of being famous; - whether you’d like to be famous.
I am going to give a talk about being famous. To my mind, it is important to talk about it. Many people want to be famous. They think that the life of famous persons is happy and amazing. On the one hand they are right. Well-known people can have everything they want. But on the other hand their life is difficult. They always live in sight. Everybody discuss their life and not always in a pleasant way. To sum up, being famous is not easy. As for me, I don’t want to be famous. |
Самое популярное
- Тренинговое занятие для педагогов «Снятие эмоционального и мышечного напряжения».
- Всероссийская научно-практическая конференция «Парламентский час в образовательном учреждении»
- Рабочая программа и календарно-тематическое планирование по окружающему миру 2 класс УМК "Школа России".
- Положение о публикации методических материалов
- Конспект занятия в первой младшей группе по развитию речи на тему: «В магазине «Игрушки».